מדוע ללמוד גשטאלט?

מדוע ללמוד גשטאלט?
ועל החיבור בין גשטאלט ו NLP

כמטפלים, מאמנים יועצים ואנשי חינוך, המתמודדים עם מציאות בה יש שפע גירויים, המפגש האישי בימינו הופך למאתגר יותר. אנשים קצרים בזמן ובסבלנות, ומעוניינים לקבל תוצאות מהירות. המציאות מכתיבה צורך הולך וגובר להגיע למפגש כשבאמתחתנו ארגז כלים עשיר ומגוון יותר, ממנו נדע "לשלוף" את הכלי המדויק לאדם המתאים, ברגע הנכון. תהליך משמעותי ואפקטיבי יהיה זה שבו אדם רכש את הכלים להמשיך את התפתחותו באופן עצמאי.

אנו זקוקים לכלי ממוקד תוצאות, ועם זאת עמוק. זהו בדיוק המקום בו נכנס הגשטאלט. למעשה זו איננה רק "שיטה" אלא תפיסת עולם ששמה דגש על האינטגרציה בין הגוף לנפש, בין מחשבה לרגש, ובין הלא-מודע למודע. זהו כלי חווייתי שבו אנחנו מחדדים את הקשב לחוויה ברגע ההווה. הקשב הזה יוצר מודעות, ומתוך המודעות נולדת בחירה. כאשר יש בחירה נוצר מרחב לשינוי.

הייחודיות של הגשטאלט שהופכת אותו לכלי מקצועי בעל ערך רב, טמונה בשני מוקדים:

הגשטאלט היא גישה מודרנית, המתעדכנת ומתחדשת כל הזמן, ומאפשרת עבודה רב-מימדית תוך התייחסות וטיפול במקור הבעיה, ולא רק בסימפטומים. ההתייחסות הייחודית היא לעבודה עם מימד הכאן-ועכשיו, ויצירת שינוי מתוך כוחות, משאבים ועוצמות שכבר קיימים וזמינים לאדם הנמצא מולנו.

כיצד גשטאלט יתרום לי ברמה המקצועית?

האימון בגשטאלט הוא אימון באיסוף מידע, מהחוויה שלכם ומהחוויה החיצונית לכם. זאת הרחבה של מקורות המידע שלכם. ההתרחבות הזאת מדייקת אתכם במפגש האישי והקבוצתי: אנו שמים לב גם למידע מעצמי, וגם לניואנסים בשפת הגוף של אדם ובקולו, וגם למרחב שבינינו. ואז יכולת האבחון משתפרת והדיוק עולה.

הכלים שתלמדו הם בעלי ערך קודם כל לחייכם וגם להגשמה המקצועית שלכם. אלה לא רק טכניקות אותן ניתן להפעיל על אחרים, אלא גם העמקת החיבור שלך לעצמך ולאינטואיציה שלך. בוגרי ההכשרות בגשטאלט מגלים שאם בעבר חשו חוסר בטחון מקצועי מול מקרים מסוימים, הם פתאום יודעים איך נכון לפעול, מדייקים את עצמם ומוצאים תשובות מבפנים לאופן הפעולה המתאים ביותר.

כיצד הגשטאלט יתרום לי ברמה האישית?

גשטאלט הוא קודם כל כלי להתפתחות אישית. ולצמיחה האישית שלכם יש קשר הדוק לתוצאות המקצועיות שלכם. זה תהליך של שיפור ודיוק פנימי – אנו לומדים ומפתחים מודעות לאופן שבו אנחנו "מאורגנים", חושפים את התבניות הפנימיות שמנהלות אותנו, ומתוך הזיהוי נגלה לנו מרחב חדש לבחירה, צמיחה ושינוי.

תהליך הלימוד שאנו מציעים במרכז הוא קצר מועד אך אפקטיבי ביותר. אתם תתרגלו תשומת לב לחוויה, לכאן ועכשיו, ומתוך כך תוכלו לבקש וליצור את תנועה הרצויה לכם לשיפור בכל מימד בחיים.

למי זה מתאים?

גישת הגשטאלט מתאימה לכל מי שמתעניין בחיבור של נפש וגוף ובנושאים של קשר, ומעוניין לפגוש את עצמו בדרך. מגוון הקורסים והסדנאות שתמצאו במרכז ל-NLP וגשטאלט, פונה לקהל רחב של אנשי טיפול, חינוך, אימון, NLP, פסיכותרפיה, הנחיית הורים ועוד. גם אנשים ללא רקע מקצועי המתעניינים בהתפתחות אישית ימצאו תועלת רבה בתהליך, ויזכו לתובנות חדשות וכלים לשינוי ושיפור.

על אף שהגישה עשירה בכלים פרקטיים ביותר, חשוב להבין שאי אפשר ללמוד גשטאלט כתיאורה בלבד, ומי שבא ללמוד צפוי גם לעבור תהליך אישי. לכן מסלולי הלימוד שלנו מתאימים למי שנמצא בשלב של הסכמה להיות בנוכחות ובאותנטיות. במפגשים יש גם ידע ולמידה, גם חוויה אישית וגם התנסויות בתנועה, בתרגול, ובדינמיקה של זוגות ושלשות.