מה זה NLP?

מדוע ללמוד גשטאלט?
ועל החיבור בין גשטאלט ו NLP

NLP משמעו תיכנות-עצבי-לשוני Neuro-Linguistic Programming. הוא מבוסס על התפיסה שעל ידי שימוש מיוחד בשפה, אנחנו יכולים להשפיע על המציאות שלנו, על האופן שבו אנחנו מקודדים זיכרונות, ולשנות הרגלים ותבניות חשיבה.

ה-NLP מבוסס על מחקרים מדעיים אודות אופן פעולתו של המוח. תת-המודע שלנו מדבר בסמלים ודימויים, וטכניקות ה-NLP נעזרות בדמיון מודרך כדי לתקשר עם תת-המודע בעזרת הסמלים והדימויים האלה. כלומר ב-NLP יש מהלך של "עקיפת" המחסום של המודע ושל המיינד על כל ההתנגדויות שמצויות שם, ויצירת מגע עם תת-המודע.

הייחודיות והתרומה הגדולה של ה-NLP נובעת מכך שהוא עובד עם תת-המודע בעזרת אוסף גדול מאד של טכניקות, המתאימות כל אחת לפתרון קושי או קונפליקט אחר. ישנן פרקטיקות NLP לטיפול בבעיות ממוקדות כגון:

על החיבור בין NLP ל- גשטאלט

ה-NLP מתייחס בעיקר לתוכן שמביא אדם. בהכללה, אם מטופל יציג קושי במציאת זוגיות, העבודה תהיה על יצירת אמונות וחזון בתחום הספציפי הזה. NLP הוא ממוקד ומטרה ומרוכז בעתיד, ויש לכך יתרונות רבים, אך לצדם נראה שמנחי NLP חסרים לעתים קרובות את הכלים לבצע אבחון, שנוגע גם במקור ושורש הבעיה ולא רק בביטוי שלה. הגשטאלט משלים את ה-NLP בכך שהוא מוסיף את החיבור – לפגוש את החוויה ולתת לה למלא את החושים, לשהות בה ולסכים לקבל אותה.

כשאנחנו מסכימים לפגוש ולהכיל גם תכנים לא פשוטים, הם נוטים לאבד מעצמת האחיזה שלהם בנו ואפילו להתמוסס. כשאדם לא בהתנגדות לחוויה שלו בכאן ועכשיו, הוא מקלף שכבות של חסמים דרך זה שהוא מסכים להיות עצמו יותר ויותר. ולגישתנו, רק אז, במצב הזה של פתיחות ואותנטיות – באים הכלים של ה-NLP ומציעים מתנה גדולה של הטמעת השינוי הרצוי.

ה-NLP והגשטאלט הם מיומנויות משלימות ומרחיבות זו את זו, שביחד יוצרים שפה עשירה ורבת אפשרויות. ביחד הן מרכיבות מארג של תפיסה ליניארית והוליסטית

כל גישה עומדת בפני עצמה, ואנו צריכים את שתיהן:
גם לדעת איך לנווט את העתיד שלנו, איך ליצור לעצמנו חזון ולהטמיע בתוכנו תמונות של הצלחה,
וגם להיות בנוכחות ובמודעות לכאן ועכשיו, לבחירות שלי ולכוחות המניעים אותי

המשותף ל-NLP וגשטאלט : שניהם עוסקים בזיהוי וטיפול בתבניות פנימיות באדם, ובתקשורת עם תת המודע. שילובן בארגז הכלים המקצועי מביא לשיפור ניכר בחיי אנשים, וגם בחוויה של המטפל/מאמן.

בכל התלבטות או שאלה מוזמנים ליצור איתי קשר כאן
למידע על התוכנית השנתית NLP- גשטאלט לחצו כאן
לקריאת חוות דעת של אנשי מקצוע ותלמידים לחצו כאן