fbpx
מי שומר עלי?

מאמנים ומטפלים, קבלו את 5 השאלות שאתם חייבים לדעת לשאול בכל תהליך שינוי

קטגוריות
עקבו אחרינו

מי שומר עלי?

מי מגן עלי שלא אפגע? מי דואג שלא יאונה לי רע?

אלו שאלות ששואלים את עצמם אנשים מבוגרים וגם ילדים בסתר ליבם.

גם אני שאלתי את השאלות הללו בתוכי, לא באופן מודע.

רציתי למצוא את אלוהים

דמיינתי אותו עם  זקן ארוך כמו אליהו הנביא של האגדה, עיניים חכמות וחריפות שיש בהם אוקיינוסים של טוב לב. הוא מביט בי בעיניו הטובות ששוטפות את ליבי במבט חם, אני יכולה לנוח בחיקו, להרגיש מוגנת ולדעת שהגעתי הביתה.

כשאמצא את אלוהים, ונעשה הכרות קרובה, אדע  סופסוף שכל מה שקורה לי הוא לטובה, (גם הדברים הרעים). הוא שומר עלי. ותמיד הכל יהיה בסדר. גם מה שלא בסדר, תיכף יסתדר.

ואז אהיה רגועה, באמת רגועה בתוכי, עם אינסוף ביטחון פנימי, שהכל באמת הכל קורה לטובה.

להרגיש עוגן בחיים

יש הרבה אנשים חכמים שאומרים שהכל לטובה. כך כתוב גם בהרבה ספרים , אני רציתי להרגיש ידיעה פנימית יציבה של ביטחון. הורי הארציים עשו ככל יכולתם, הנתינה שלהם היא מעבר לכל דמיון, ובכל זאת יש דברים שרק כוחות באמת גדולים יכולים לסדר.

באותו בוקר דמעתי, הסתובבתי עם דמעות מתחת לעפעפיים שאף אחד לא ראה, הן הסתתרו אפילו מעיני.

אחר הצהרים התגלשה לי יפחה מתוך הגרון שלא הייתה לה הצדקה כלשהי בלו"ז. הבטתי פנימה לתוך מעמקי גופי ופתאום הופיעה לפניי הילדה הפנימית הקטנה שלי בת ה 3. היא הייתה עצובה, בעיניה יהלומי דמעות. היא עמדה והביטה בי בלי מילים.

הסתכלתי עליה משתאה על הופעתה, ולאחר שחיבקתיה חזק, היא שיתפה אותי בלי מילים בכמיהתה שאלוהים ישמור עליה. מישהו גדול באמת, יותר גדול ממני או מהורינו.

קבלו פרטים איך אפשר ליצור שינויים דרך המפגש עם הילד.ה הפנימיים.

טיול לשמים- הולכים לחפש את אלוהים

החלטתי לקחת אותה לטיול לשמים. שכנעתי אותה שאנחנו יכולות לעוף, וכשהתחלנו לרחף, שמתי לב שיש לה כנפיים גדולות ולבנות ממש כמו כנפי מלאכים. אצלה כנפיים זה דבר רגיל, היא לא עשתה מהם עניין ולא הבינה מדוע אני מתפלאת על גודלן. היא לעמות זאת הופתעה מאוד מהצעתי לחפש את אלוהים, משום שהיא לא ידעה שהיא יכולה להשיג את הרצונות שלה בעצמה, ולכן אף פעם לא ניסתה לחפש את אלוהים.

עפנו גבוה מאוד באויר, הרבה מעל האטמוספירה, והגענו למרחב ריק, או לפחות כך הוא נראה ממבט ראשון. לא הייתה בו הרגשת ריקות, הייתה בו הרגשה של נוכחות חזקה, יציבה ומקורקעת, ובאותו זמן המרחב היה מלא אויר ומקום.

רצינו למצוא אלוהים שאפשר לראות אותו

איפה אלוהים? שאלנו את עצמנו ואחת את השניה, והתחלנו לחפש. ביקשה נפשנו לראות ישות שיש לה צורה ודמות, שנוכל לשחזר את מראה הדמות גם כשנחזור לכדור הארץ. אך אף אחד לא הופיע. המשכנו לחפש ושמנו לב שאנחנו לא לבדנו. יש ישויות נוספות מסביב,  אך כל מי שהיה שם לא היה אלוהים. 

אולי אלוהים זה משהו אחר, חשבתי בליבי, אולי אלוהים זאת התחושה הזאת שיש במקום הזה- חוויה חזקה של נוכחות מקורקעת וחזקה ועם זאת פתוחה ואוורירית.

אני מכירה את הניצוץ האלוהי בתוכי, הרטט הגבוה הזה שאין לי מילים לתאר אותו מרוב קדושה, הראיתי לילדתי הפנימית שגם לה יש רטט כזה. למעשה לכל האנשים יש. אך כשכמהתי לאלוהים חיפשתי קשר אישי, מערכת יחסים עם דמות שאפשר להאניש, ואת זה טרם מצאנו.

הגיע הזמן לחזור- לוקחות לדרך את התחושה

הביקור הסתיים והגיע הזמן לחזר הביתה. אנחנו לוקחות איתנו את ההרגשה שחשנו במקום הזה. ירדנו חזרה לכדור הארץ ועמדנו על האדמה. זכרתי את התחושה בגוף שהייתה לי מהביקור בשמים, ובדקתי אם הגוף שלי מכיר את התחושה הזאת. הרגליים לא הכירו, עשיתי בין התחושה שהבאתי מביקורי בשמים ובין הרגליים הכרות. כדאי להן להכיר את הרטט הזה, הן יהיו קצת אחרות אם יהיה להן גם אותו במנעד, פחות דחוסות, פחות ממהרות, יותר מאווררות.

רק להיום

חיבקתי את ילדתי הפנימית, הקרבה ביננו ניחמה את שתינו. אנחנו בגן השעשועים של אלוהים- במציאות. שמתי לב שגם שולחן העבודה בחדרי, המחשב, הקריסטל שבחדר העבודה שלי, העץ שבחצר, כולם מכילים את התחושה הזאת שהרגשתי שם למעלה- תחושה של מרחב נוכח ואוורירי באותו זמן. 

אולי כל מה שמקיף אותי זה אלוהים והוא נמצא בכל מקום, ואין מה לצאת למסעות חיפוש בעולמות רחוקים. אולי אלוהים הוא ה"כאן ועכשיו" אם רק אדע להתחבר אל התחושה הזאת.

איך ניתן להתמלא בביטחון פנימי, לתת תמיכה לעצמי, לפתור קונפליקטים פנימיים ולטפל בטריגרים רגשים?

למדו לעבוד עם הילד הפנימי ולהעמיק בצורת התקשורת הזאת כדי להשיג את התוצאות שאתם רוצים במערכות היחסים, בעסק שלכם, בזוגיות וכו.

בקורס הדיגיטלי כלים בעבודה עם הילד.ה הפנימיים תלמדו כלים מתקדמים לקליקה ולחיים. כל הפרטים על הקורס כאן.

 

מחכה לגשם  (מתוך ספר השירים שלי גן אור)

הסכמתי להיאסף אל אלוהים

הוא פרש מעלי את כנפיו

וליטף ברכות את לבי

האדמה שלי התייצבה

שתלתי בה אלון ושיחי לבונה

עכשיו אני מחכה לגשם

הרשמה לבלוג

הירשמו לבלוג שלנו כדי לקבל את הפוסטים החדשים ישירות לתיבת המייל שלכם 

  • בנושא התפתחות אישית ומערכות יחסים.
  • מגוון כלים ליישום בחיים ובקליניקה.

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

ומה אתם חושבים?

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן