fbpx
איך לשפר את היעילות והאיכות בטיפול ובאימון

מאמנים ומטפלים, קבלו את 5 השאלות שאתם חייבים לדעת לשאול בכל תהליך שינוי

קטגוריות
עקבו אחרינו

איך לשפר את היעילות והאיכות בטיפול ובאימון

יש מאמנים ומטפלים שלא מתחברים למילה יעילות בטיפול.

לדעתם המילה יעילות מתאימה לתחומים אחרים, שאפשר למדוד אותם, כמו מספרים למשל. ואנשים זה תחום פלואידי יותר.

בעיני יעילות ואיכות בעבודתי כמנחת תהליכים אישיים זה שם המשחק –  איך להיות הכי אפקטיבי שאפשר כדי שהמטופלים יקבלו את הכי הרבה ערך, ואת זאת אסביר במאמר זה.

כשאנחנו יעילים ועושים עבודה איכותית, אנחנו מקצועיים, וכשאנחנו מקצועיים אנחנו מלאי סיפוק וגם מצליחים יותר בעבודתנו. אחת ההוכחות הנחמדות לכך היא לקוחות חוזרים.

כדי להיות יעיל, יש לקבל החלטות רבות תוך כדי השעה הטיפולית או האימונית.

מתי לתת למטופל להמשיך לדבר ומתי לעצור אותו, מתי להקשיב, ומתי להציע התערבות מסוימת, מתי להאריך ומתי לקצר. באיזה כלי להשתמש ועוד

לא תמיד יותר כלים וידע זה יותר ערך למטופל

אנשי מקצוע רבים רוצים לשפר את המקצועיות שלהם והולכים ללמוד עוד שיטות ועוד כלים, ומקווים שכשידעו יותר, איכות הטיפול תעלה.

אך מניסיוני, אין תמיד קשר ישיר בין כמות הכלים והטכניקות שהמטפל מכיר ומשתמש בהם לבין יעילות הטיפול. בסופו של דבר, גם כשמכירים המון כלים ושיטות, בסוף יש לנו את הכלים הפייבוריטים שלנו, ולאחר שצברנו גוף ידע מספק ואנחנו כבר עובדים בשטח, עוד כלים וידע לא יועילו כמו תוכנית שתעזור לנו להשתמש במה שאנחנו כבר יודעים בעוד שכבה של עומק והבנה, ותחדד את היכולות שלנו לקלוט רבדים נוספים של המציאות ולהפיק מהן ערך טיפולי

מה המשמעות של יעילות ואיכות בטיפול או אימון:

  1. לאבחן באופן מדויק תבניות שורשיות, וגם את הנושא העיקרי של הפגישה. רמז: הנושא בד"כ סמוי).
  2. לקלוט הרבה מידע בכל החושים שישמש אותנו כדי לבצע בחירות מתאימות של מה כדאי לעשות ומתי.
  3. להשתמש בכלים שמשפיעים על המנגנון המנהל אותנו – התת מודע.

אבחון תבניות שורשיות

פעמים רבות יש מכנה משותף לכמה נושאים שונים שהאדם מציג שלכאורה נראים נפרדים. המכנה המשותף הוא התבנית. התבנית היא מבנה על, שדרכו נוצקות המשמעויות שאדם נותן למה שקורה, וממנו נגזרות גם הפעולות שלו, הרגשות והתחושה בגוף. שינוי ברמת התבנית משפיע השפעה עמוקה מאוד על תחומים רבים בחיו של אדם.

כדי שאיש המקצוע יוכל לזהות מהי תבנית העל, הוא צריך לעשות גשר בין הנושא הגלוי לנושא הסמוי, לשים לב איך התוכן –  המילים, קשור לצורה –  טון, שפת דיבור, מרווחים, מבנה משפטים, ערכים, מערכת יחסים עם המטפל ועוד. זהו לימוד שלם וחשוב מאין כמוהו, שאי אפשר ללמוד אותו מתוך התיאוריה. יש לצפות בסש'נים ולנתח אותם. גישת הגשטאלט היא זאת שמלמדת אותנו איך לעבוד ברמת התבנית. פירוש המילה גשטאלט הוא תבנית.

  

לקלוט מידע רב בכל החושים –  מה זה אומר

חונכנו מגיל בית הספר לתת הרבה דגש למילה הכתובה והמדוברת. לא למדנו במהלך שנותינו איך לפתח חישה, ואיך לשים לב למידע לא מילולי –  האם גבה שמתחילה לקפוץ בדיוק שהאדם מתחיל לדבר על מה שמפריע לו זה מידע שולי, או אולי עיקרי?

ומה לגבי תנועת האנרגיה בחדר? אם זה לא היה קים, אז איך זה שאנחנו יוצאים עייפים לעיתים מפגישות או מלאי מרץ ושמחה. מה קרה במהלך הפגישה?

ומה לגבי הגוף שלנו? מה יש לו לספר על הסיטואציה ואיך הוא עובר שינויים במהלך הפגישה.

אני שמה דגש רב על הלימוד ופיתוח המיומנות של קבלת מידע חושי, ושימוש מושכל בו, ולמעשה מאמנת (Trainin) את התלמידים שלי לפתוח ולסמוך על החושים, ולהשתמש במידע הזה לטובת תהליך השינוי. המידע הזה עוזר גם באבחון וגם בשלב ההתערבות.

לעבוד עם התת מודע

כשאדם מספר על הבעיה שלו, הוא מכיר באופן מודע רק את קצה הקרחון.

מה נמצא במעמקים שלו? וכיצד ניתן לשאוב מידע וגם לערוך שינויים במנגנון שמנהל אותו, בתת מודע.

לשם כך אני מוצאת ששימוש בכלים עוקפי מחשבה, חשוב ביותר כדי להשפיע על החלק שקובע מה נחשוב ומה נרגיש.

לסיכום

פתחו את החושים והיכולות, למדו לזהות תבניות על, הרחיבו את המודעות שלכם והתאמנו בהקשבה לרבדים מעודנים, למדו כלים של עבודה עם התת מודע. כל אלה, יובילו אתכם לשלב הבא שלכם כאנשי מקצוע ובחיים בכלל.

באמצעות תוכנית אימפקט תקנה יכולות וכלים למימוש המאסטריות שלך בתהליך השינוי, אם אינכם רשומים עדיין הצטרפו בלחיצה על קישור זה לקבוצת הוואטס אפ שלנו כדי לקבל פרטים על ההדרכה הקרובה.

הרשמה לבלוג

הירשמו לבלוג שלנו כדי לקבל את הפוסטים החדשים ישירות לתיבת המייל שלכם 

  • בנושא התפתחות אישית ומערכות יחסים.
  • מגוון כלים ליישום בחיים ובקליניקה.

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

ומה אתם חושבים?

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן