fbpx
היום יצאתי לחופשי

מאמנים ומטפלים, קבלו את 5 השאלות שאתם חייבים לדעת לשאול בכל תהליך שינוי

קטגוריות
עקבו אחרינו

היום יצאתי לחופשי

מתי זה קרה?

יש הרבה אנשים שמציינים יום מסוים במסע חייהם כיום שבו השתנה הכל. יכול להיות שזה יום הגירושין ברבנות, יום הנישואין, יום השחרור מהצבא, היום בו נסענו לטיול הגדול. אך יציאה לחופשי לא תמיד צריכה להיות תלויה בתאריך כלשהו בלוח השנה. למעשה זוהי תחושת רווחה פנימית למול משהו שבעבר כיווץ אותנו. לפעמים קשה לתפוס את היום המדויק שבו זה קורה.

כיצד יוצאים לחופשי?

יציאה לחופשי היא פעולה פנימית מודעת ומכוונת שבה אני מחליטה שצורת חיים מסוימת ותפיסת עולם שאותה אני נוהגת לחיות כבר לא מתאימה לי יותר. 

לרובנו קשה להחליט החלטות גורפות כאלה ולזהות יום ספציפי שבו זה קורה, לפעמים זה קורה באופן טבעי כשאנחנו משתנים.  הדרך לצאת לחופשי היא לשחרר אחיזה באמונות מסוימות שחייתי לאורן שמגדירות מי אני, מה אפשרי לי, ומה התגובה הרגשית האוטומטית שלי במצבים מסוימים. שינוי אמונה מתחיל בחזון פנימי,  בשאלה הכל כך חשובה: מי אני רוצה להיות, ומה אני רוצה להרגיש.

לא תמיד אנחנו מכירים את מי שאנחנו באמת בלי ההגבלות, פעמים רבות אנחנו מכירים את המטרות שלנו : אני רוצה שתהיה לי מכונית יקרה אני רוצה לעמוד לפני קהל גדול, אני רוצה ללמד ביפן, אני רוצה זוגיות טובה, אני רוצה לרדת במשקל, אני רוצה שיהיה לי הרבה כסף, אני רוצה להצליח בעסקים. כל אלה הן תוצאות רצויות. אך מי עלי להיות כדי שכל זה יהיה אפשרי לי. ומאיזו תפיסות עולם אני צריכה להיפרד כדי שכל זה יתממש.

לשחרר תפיסת עולם

להיפרד מהספק העצמי, מחווית חוסר האמון הפנימית, ואולי מהאמונה שלא יכול להיות לי באמת באמת טוב עד הסוף כדי לצאת לחופשי. אלו דוגמאות לתפיסות עולם שכדאי להיפרד מהן, ולהחליף אותן במה כן אפשרי לי, ובאלו דרכים אני כן סומכת על עצמי. וזוהי עבודה פנימית של ניקוי המיותר, מתן תוקף לעצמי, ומה שכבר חיובי בי ואיזה השגים כבר השגתי. החופש האמיתי שלנו הוא להשתחרר מאמונות מגבילות של מי שאנחנו עכשיו, כדי שנוכל להיות מי שאנחנו באמת.

המילה חופש קשורה למילה חיפוש, יש בה גם את המילה פוס- פוס משחק, ופוש (לדחוף באנגלית).

העבודה המרכזית שלנו היא עבודה על התוכנה הפנימית – האמונות שלנו. עלינו לזהות את מה שמסתתר אצלנו בתת מודע, להעלות אותו על פני השטח ולשחרר את מה שכבר לא נרצה לחיות לאורו יותר. פרטים על כך בקורס הקרוב

 

מה תורם לך לתחושת רווחה?

על כל אדם לחפש מה תורם לתחושת הרווחה הפנימית שלו. זה מאוד אישי. אחלוק אתכם תובנה חשובה, הדבר הראשון שעלינו להחזיק בו כדי להגשים חלומות על שפע בחיינו, הוא תחושת רווחה כלפי הזמן.

שנים נהגתי לדחוס את היומן שלי עם פגישות גו לגו. וגם היום אני עושה זאת לא מעט, השאלה היא מה המנוע שלי לכך. האם אני מספרת לעצמי שאין ברירה יש לי הרבה דברים לעשות ומרגישה את הצריך, חייב מוכרח, או שהסיפור הפנימי שלי הוא שכל הדברים ששמתי ביומן גורמים לי שמחה ומקדמים את המטרות שלי.

על הקשר בין זמן, נשימה ושפע

יש קשר הדוק בין זמן, כסף ושפע. הבנתי את זה לא מזמן, וזה גרם לי להבין שכדי להרוויח יותר כסף, עלי לעבוד על הקשר שלי עם הזמן, וגם להכניס נשימה לחיי, כן כן, ממש לשכב במיטה מידי יום ולנשום, להכניס אויר לדחיסות הזאת שקוראים לה חיים בעולם המודרני במאה ה 21.

על בחירה חופשית

אני לא חוסכת מעצמי נשימות, אני לוקחת כמה נשימות עמוקות גם לאורך היום. ממלאת אויר בריאות, וזוכרת שמערכת העיכול קשורה לעיכול חוויות החיים, ומערכת הנשימה היא מערכת עיכול משל עצמה. אז כדי לעכל את היומיום כדאי לנשום. אני מתרגלת בחירה חופשית במה שכבר שיבצתי לעצמי ביומן. אני שואלת את עצמי בכל יום אם אני רוצה לעשות את מה שקבעתי לעצמי לעשות. לפעמים אני מפתיעה את עצמי ומוותרת על דברים ששיבצתי, או בוחרת אחרת. המבחן הפנימי שלי הוא תחושת כובד או קלילות מול מה שסגור לי בלו"ז, או מול מה שאני מתכוונת לשבץ לעצמי.

זכרו, חווית החופש היא עניין יומיומי, ואינה תלויה בתאריך זה או אחר, אלא בעיקר במצב התודעה הפנימי שלנו.

לחצו על קישור זה כדי לקבל פרטים על הקורס שנפתח בעוד שבוע על קידוד אמונות מעצימות באיברי הגוף, ושינוי אמונות מגבילות.

הרשמה לבלוג

הירשמו לבלוג שלנו כדי לקבל את הפוסטים החדשים ישירות לתיבת המייל שלכם 

  • בנושא התפתחות אישית ומערכות יחסים.
  • מגוון כלים ליישום בחיים ובקליניקה.

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

ומה אתם חושבים?

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן